Concept, styling en design

Elk concept dat ETP ontwikkelt is de uitkomst van een mix van elementen. De briefing, de creativiteit van onze ontwerpers, die rekening houden met huidige trends en nieuwe ontwikkelingen. Heel belangrijk is ook het inlevingsvermogen van ETP in het bedrijf en de medewerkers van de klant. Nieuwe kleding moet uitstralen wat de klant wil laten zien en tegelijk voor de medewerker aantrekkelijk zijn en waarde toevoegen. De praktische en algemene uitgangspunten die voor bedrijfskleding gelden maken de mix compleet.

Co-creation

Behalve met haar eigen design team werkt ETP regelmatig samen met bekende modeontwerpers. Die waardevolle ervaring en alle mogelijkheden daarvoor heeft ETP in huis: het vertalen van het concept van de modeontwerper naar een onderscheidende en tegelijk geschikte bedrijfskledingcollectie, zonder concessies te doen aan de creatie van de ontwerper. Met als doel dat iedereen er op zijn best uitziet in de kleding, zich er comfortabel en zelfverzekerd in voelt en dus met plezier kan werken!


Productie en kwaliteitscontrole

ETP is volledig transparant over het productieproces dat in diverse landen plaatsvindt.

De productiefase beslaat het grootste deel van de totale planning en alle andere onderdelen van een project worden in diezelfde tijd georganiseerd en voorbereid. Bijvoorbeeld het inrichten van de webshop, het maken van een manual, een communicatieplan voor rondom de introductie, een show, fotografie e.a.

Kwaliteit wordt door het hele proces heen nauwlettend gecontroleerd. Testen gebeurt in diverse stadia van de productie. Behalve de stoffen wordt ook het eindproduct opnieuw zorgvuldig beoordeeld, gemeten, gepast: dit moet exact overeenkomen met het oorspronkelijke ontwerp. Deze controles lopen continu door het hele proces heen; de productmanagers van ETP zijn zelf in de fabrieken De laatste check vindt plaats als de levering binnenkomt in het magazijn van ETP. Kwaliteitscontroles gaan uiteraard ook over verantwoorde productie en duurzaamheid, zie daarvoor (hier)

 

MVO

Doniger Fashion Group onderschrijft het belang van maatschappelijke verantwoord ondernemen en de in verband daarmee op haar rustende verantwoordelijkheid. Daarbij houden wij rekening met de belangen van onze klanten, onze medewerkers en onze aandeelhouders, alsook met de belangen van onze leveranciers, handelspartners en de samenleving in het algemeen. Voor de volledige versie van de MVO verklaring en toelichting op onderwerpen, klik hier

E@syfit® webshop

Exclusief voor haar klanten stelt ETP kosteloos de webshop van E@SYFIT® ter beschikking. Dit is een gebruiksvriendelijk en een herkenbare online bestelsysteem. De administratieve, financiële en logistieke verwerking van de bestellingen loopt via de webshop. Elke klant heeft zijn eigen webshop – met eigen logo, kleurgebruik en medewerker herkenning – die speciaal voor de klant wordt ingericht. ETP beheert E@SYFIT® zelf en kan de webshop op elk moment actualiseren.

Het systeem is geïntegreerd met de Enterprise Resource Planning (ERP) van ETP; zo kunnen op elk moment up-to-date gegevens worden geleverd over voorraadniveaus, de status van bestellingen en leveringen, de afhandeling van ruilingen et cetera.

ETP’s klanten ontvangen uit dit systeem ook management rapportages op maat. 


ETP servicedesk

Bij een webshop hoort een klantenservice: ETP Servicedesk, een belangrijk onderdeel van ETP’s dienstverlening. Wie bestelt via E@SYFIT kan daar altijd terecht voor advies, met vragen of opmerkingen en met speciale verzoeken. Zoals de naam al zegt: service is voor ETP een belangrijke pijler en de medewerkers van ETP Servicedesk zijn altijd bereid om te helpen. Zij zijn het aanspreekpunt voor de medewerkers van de klanten, de echte gebruikers van het product.

De mensen op de Servicedesk kennen de collecties, worden over elk project goed gebriefd en zijn op de hoogte van de afspraken die met de klanten zijn gemaakt: zo kunnen zij maximale service verlenen. Kortom: ETP Servicedesk is een onmisbare schakel in de keten.

Het contact met ETP Servicedesk en het gebruik van de E@SYFIT Webshop worden door de medewerkers hoog gewaardeerd; in ons klanttevredenheidsonderzoek geven zij ETP hiervoor een 8,2!


Europees distributiecentrum

Logistiek en distributie

Bleckmann is de logistieke dienstverlener van Doniger Fashion Group/ETP en biedt alle mogelijkheden voor logistieke handling. Individuele bestellingen voor medewerkers, afleveringen op vestigingsniveau of orders om de werkvoorraad op locatie bij een klant aan te vullen: ETP levert ook de logistiek op maat.

Voorraadbeheer

Voor veel van de klanten beheert ETP de voorraad. Het logistieke apparaat maakt het mogelijk om dit beheer en alle logistieke handelingen – tot en met de aflevering van een individuele bestelling – voor de klant te verzorgen. Intelligent voorraadbeheer en -advies zijn essentieel voor een soepel verloop van elk project. Medewerkers mogen niet misgrijpen en de klant wil niet onnodig veel – of erger: incourante – voorraad hebben. ETP begrijpt dit heel goed en stuurt daarop in overleg met de klant.


Werkwijze bedrijfskleding

ETP is de ideale professionele partner die elk bedrijf zich wenst voor een exclusief bedrijfskledingproject. ETP heeft alle kennis op het gebied van creatie, productontwikkeling, productie en de praktische uitvoering onder één dak. Dus ook de aanvullende dienstverlening die ETP levert, zoals een online bestelsysteem (E@SYFIT ®Webshop: exclusief voor klanten van ETP), daaraan gekoppeld ETP Servicedesk, voorraadbeheer, logistiek en distributie. ETP beheert de hele keten, d.w.z. geen ruis, geen efficiency verlies, geen onnodige vertraging of extra kosten voor de klant.

 

ETP maakt bij de start van een nieuwe relatie een complete scan, de ETP Scan. De situatie bij de klant wordt in kaart gebracht: alle relevante details komen aan bod en wensen en eisen worden geïnventariseerd. Het team van ETP stelt vervolgens een advies op, een plan van aanpak en een planning: zo overziet de klant of prospect het geheel en weet wat hij van ETP kan verwachten.