ABN AMRO

ETP maakt sinds 2002 de bedrijfskleding voor ABN AMRO. Vorig jaar werd ETP opnieuw gekozen om een nieuw concept te ontwerpen, de vijfde collectie voor ABN AMRO! Vanaf dit najaar zal de kleding worden gedragen door een groot deel van de ABN AMRO medewerkers.

De nieuwe collectie heet ‘Connected’. Deze naam staat symbool voor de herkenbare en professionele uitstraling die ABN AMRO medewerkers met elkaar én met de klant verbindt.

Het resultaat is geweldig! Een mooie en bijzondere collectie: zakelijk met een eigentijdse twist. Voor de heren bestaat de nieuwe collectie uit stijlvolle, modern gesneden pakken in een diepe grijsblauwe tint, te combineren met slim-fit shirts in een aantal kleuren. Alle modellen voor de dames vallen op door het ‘cleane’ ontwerp en de mooie pasvorm. Om de collectie tot één mooi en gebalanceerd geheel te maken, zijn enkele bijzondere accessoires toegevoegd in frisse en felblauwe tinten: een kleurenpallet passend bij ABN AMRO.

W Hotel

Geen ander hotel wist de rijke historie van de stad Amsterdam zo goed te verweven met modern design als het vorig jaar geopende W Amsterdam Hotel. Het hotel is gevestigd in het voormalige Rijkskantoorgebouw voor Geld- en Telefoonbedrijf en het Kas Bankgebouw op de Dam. Alles ademt de stad Amsterdam: van de historische elementen in de architectuur van de twee monumentale panden tot aan de kledingcollectie voor de hele staf!

Samen met ontwerper Mattijs van Bergen creëerde ETP deze bijzondere collectie. Mattijs heeft hierin de identiteit van zowel de hippe en snel groeiende internationale hotelketen, als die van de stad Amsterdam perfect weten te omarmen. Zo is het Amsterdamse XXX wapenschild op een verrassende manier in de collectie verwerkt en verwijst diezelfde X naar de voormalige Kas Bank.

De diepgrijze pakken gemaakt van antracietmelange wol zijn gecombineerd met light denim shirts en donkerblauwe vesten. De buitengewone details en gele accessoires vallen op. Het topstuk is de kobaltblauwe jurk die wordt gedragen door de hostesses in de W Lounge. Een mooie mix van kledingstukken die het hypermoderne karakter en de luxe sfeer van het hotel onderstreept!

Monuta

Uitvaartverzorger en verzekeraar Monuta onderscheidt zich door haar persoonlijke benadering. Hoezeer een nieuwe collectie bedrijfskleding het verschil kan maken is duidelijk gebleken bij Monuta.

Exclusief voor Monuta presenteerde ETP het creatieve concept: een co-creation van ETP en modeontwerper Mattijs van Bergen. Een mooie match die meteen de verwachte uitwerking had in creatief opzicht en waarop een plezierige en nauwe samenwerking volgde die tot het uiteindelijke resultaat heeft geleid.

Voor Monuta begeleidde ETP passessies volgens een beproefd draaiboek. Het op de juiste manier voorzien in maatkleding, maatforcé en anti-allergiekleding maakt hiervan deel uit.

Het resultaat - waaraan in de ontwikkelingsfase ook een klankbordgroep heeft bijgedragen - is een prachtige, onderscheidende collectie. Tijdens de viering van het negentigjarig bestaan van Monuta werd de nieuwe collectie geshowd en met groot applaus ontvangen. Iedereen ontving zijn of haar persoonlijke outfit – indien nodig op maat vermaakt – op de locaties.


TUI

TUI Group is de grootste reisorganisatie in de wereld. De groep is eigenaar van zes Europese luchtvaartmaatschappijen - de grootste vakantie-vloot van Europa. ETP won als kandidaat op de internationale longlist de tender ‘New European Uniform’ van TUI Travel.

De kwaliteit van het product, o.a. de E@SYFIT® Webshop die naar eigen inzicht per land is in te richten, het ETP projectmanagement voor de afzonderlijke klanten binnen het overkoepelende project, de warehousing en logistieke uitvoering: alles bij elkaar de reden waarom TUI’s keuze op ETP viel.

De presentatie van het nieuwe uniform viel samen met die van ‘de Dreamliner’ in Nederland en België. Het door ETP geproduceerde airline uniform werd in opdracht van TUI door de Duitse modeontwerper Guido Maria Kretschmer ontworpen. Volgens planning werden alle medewerkers op de diverse vakantiebestemmingen wereldwijd in het nieuw gestoken.

Waldorf Astoria

Onlangs opende het wereldberoemde Waldorf Astoria hotel voor het eerst in Nederland haar deuren: Waldorf Astoria aan de Herengracht in Amsterdam. Waldorf Astoria maakt deel uit van de Hilton Hotel Groep.

Voor dit hotel met een roemrijke geschiedenis moest de bedrijfskleding van minstens even bijzondere allure zijn. Niemand minder dan de wereldberoemde Nederlandse modeontwerper Jan Taminiau tekende voor het ontwerp. Het resultaat is een delicate collectie, waarin het handschrift van Taminiau is te herkennen in elk detail en de specifieke pasvormen. De samenwerking van ETP en Jan Taminiau heeft geresulteerd in een schitterende collectie. Dat deze functioneel moest zijn, zonder ook maar enige concessie te doen aan het ontwerp, spreekt voor zich.

Highlights van de collectie zijn de elegante zijden jurken van de dames in de Front Office, waarop een voorstelling van de Amsterdamse grachtengordel in sepia-tinten is geprint, met de hand bedrukt door medewerkers van het Textielmuseum. Ook de kasjmieren unieke mantel van de portier en bijpassende bolhoed maken op de bezoeker indruk; een passende garderobe voor de medewerkers van een hotel van deze statuur.

 

Coöperatie DELA

Coöperatie DELA is klant van ETP sinds 2005, toen de destijds door Paul Schulten ontworpen collectie werd geïntroduceerd. DELA maakt zich nu op voor 2020 en heeft zich als doel gesteld de meest betrokken uitvaartverzorger van Nederland te zijn. Op het moment dat Dela besloot dat het tijd was om een nieuw look te ontwerpen voor de medewerkers, die daarin zo’n belangrijke rol spelen, gingen ze hiervoor opnieuw met ETP in zee.

Op verzoek van DELA stelde ETP een aantal bekende Nederlandse modeontwerpers voor waarop het bedrijf voor Francisco van Benthum koos. Er was meteen een klik met zowel Van Benthum als met zijn stijl en handschrift, waarin DELA zich herkende.

Begin 2015 werd de nieuwe collectie uitgerold. De medewerkers in de verschillende functies kunnen uit een aantal artikelen kiezen en kleding wisselen bij diverse werkzaamheden. De nieuwe collectie valt onder meer op door de bijzondere kleur confectie, die speciaal voor DELA werd ontwikkeld en het gebruik van uitgesproken dessins en mooie accessoires.

 

Een mooi, onderscheidend en verrassend beeld, wat door de medewerkers – de dragers van de kleding – en door de bezoekers als uitgesproken positief is ontvangen.

Boskalis

Koninklijke Boskalis Westminster is een toonaangevende internationale dienstverlener op het gebied van baggeren, inland infra en offshore energy. Voor dit bedrijf ontwerpt ETP sinds 2009 de exclusieve collectie RBW1910, die in de gelijknamige webshop wordt verkocht. 

De kleding en accessoires zijn vooral bedoeld voor de eigen medewerkers en worden daarnaast ingezet bij events en sponsoractiviteiten. Een helder, herkenbaar, nautisch beeld, waarin elementen uit RBW’s huisstijl, geschiedenis en symboliek zijn verwerkt in het kleurgebruik, details en artwork. Het concept leent zich goed om in de loop der tijd op voort te borduren; er worden dan ook periodiek nieuwe items toegevoegd aan de collectie.


ETP werkt o.a. voor ABN AMRO, AIDA, Amsterdam Arena, Becton Dickinson, Beelen, Bijenkorf, Bilderberg, Caparol, Coöperatie DELA, Efteling, Het Oogziekenhuis Rotterdam, Holland Casino, ING, KPN Retail, Martens en Van Oord, Monuta, Nijhof, Rijksmuseum, Proximus (Belgacom), SAB Catering, T-Mobile, TUI Airlines, TUI Retail, VandenBorre, VolkerWessels, W Hotels, Waldorf Astoria, Woonexpress, YAMAHA.